Makaleler
-
- 01.04.2014
- Prof. Dr. Zafer Erginli
- 147
- Makale ID: 373
-
İslam Medeniyeti’nde İnsan Yetiştirmenin Temel İlkeleri
Prof. Dr. Zafer Erginli
RTEÜ İlahiyat Fakültesi
İnsan, bağlanmakla unutmak arasında gidip gelen bir sarkaç gibidir. Sözlüklerdeki mana varyasyonları, onun çevresi ve hemcinsleriyle uyum hâlinde yaşayabilmesinden dolayı ünsiyetle (alışmak, uyum sağlamak) Allah’a verilen
-
- 01.04.2014
- Prof. Dr. Zekeriya Güler
- 159
- Makale ID: 374
-
Hz. Peygamber’in İnsan Eğitimi
Prof. Dr. Zekeriya Güler
İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Yüce Kur’an, “Verdiği nimetler hususunda sizi denemek için kiminizi kiminizden derecelerle üstün kılan O’dur.” (En’am, 6/165.) ayetiyle insanın varoluş sebebinin ve yaratılış hikmetinin denemek olduğunu öğretir. Denemenin
-
- 01.04.2014
- Doç. Dr. Aliye Çınar Köysüren
- 146
- Makale ID: 375
-
Modern Zamanlarda İnsan
Doç. Dr. Aliye Çınar Köysüren
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Günümüzde teknoloji, bir yandan insan varlığının yaşamını kolaylaştırırken öte yandan bazı bakımlardan tehdit etmektedir. Dolayısıyla teknoloji, iki ucu keskin bir bıçak görünümü vermektedir.
Alman
-
- 01.04.2014
- Necla Koytak
- 216
- Makale ID: 376
-
İnsan Yetiştirme
Düzenimiz Üzerine Düşünceler
Necla Koytak
İnsan Gelişimi ve Toplumsal Eğitim Vakfı (İGETEV)
Genel Sekreteri
atı’da, “aydınlanma” diye anılan zihinsel dönüşüm üzerinde gelişen ideoloji ve yaşam biçimi olan modernizmin küresel ölçekte yaygınlaştığı ve farklı kültürleri
-
- 01.04.2014
- Prof. Dr. Nevzat Tartı
- 209
- Makale ID: 377
-
Prof. Dr. Nevzat Tartı
YYÜ İlahiyat Fakültesi
Dindarın Samimiyet Sınavı
İyi bir Müslümanın Kur’an ve sünnette vurgulanan vasıflarından birisi, inanç, ibadet ve muamelede samimiyet sahibi olmasıdır. Samimiyet insanın içinden geldiği gibi ve herhangi bir karşılık beklemeksizin davranması durumudur. Bu kavram, ihlas, iyi
-
- 01.04.2014
- Dr. Elif Arslan
- 201
- Makale ID: 378
-
Said Halim Paşa
(1864-1921)
Said Halim Paşa için İslam’ın toplumsal yapısı İslam’ın mutlak hâkimiyeti temeli üzerine kuruludur. İslamlaşmak ise İslamiyet’in inanç, ahlak, yaşayış ve siyasete ait esaslarının tam olarak tatbik edilmesi demektir.
Köklü bir aileden gelen, devlet adamlığı yönünün yanı sıra çok okuyup
-
- 01.04.2014
- Yrd. Doç. Dr. Mustafa Tatçı
- 5595
- Makale ID: 379
-
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Tatçı
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İşidin Ey Yarenler
1240-1320 yılları arasında yaşayan Yunus Emre medeniyet tarihimiz açısından fevkalade önemli bir şahsiyettir. Önemlidir; zira o, tarihte yaşayan her arif gibi şiirlerinde vazettiği ahlaki değerler sistemiyle, ortaya koyduğu fikirleriyle
-
- 01.04.2014
- Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı
- 225
- Makale ID: 380
-
Vahyin Aydınlığında
Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı
Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi
ihilmi.karsli@diyanet.gov.tr
İslam Ümmeti Neden Bu Duruma Düştü?
“Bir toplum sahip olduğu dinî-ahlaki değerleri kötü yönde değiştirmedikçe, Allah o topluma nasip ettiği (esenlik, güç ve refah gibi) nimetleri geri
-
- 01.04.2014
- Rukiye Aydoğdu
- 479
- Makale ID: 381
-
Hadislerin Işığında
Rukiye Aydoğdu
Diyanet İşleri Uzmanı
Peygamber’in Yetimleri
Sehl b. Sa’d’dan nakledildiğine göre; “Allah Rasulü (s.a.s.), ‘Ben ve yetime kol kanat geren kimse cennette böyle (yan yana) olacağız.’ buyurdu ve aralarını hafifçe ayırarak işaret parmağıyla orta parmağını
-
- 01.04.2014
- Mukadder Arif Yüksel
- 2174
- Makale ID: 382
-
Mukadder Arif Yüksel
İlçe Müftüsü Bayat-Çorum
İman ve İbadette
İhlas ve Samimiyet
İnançta tevhit üzere olmaya, söz ve davranışta ise yalnızca Allah’ın rızasını gözetmeye ihlas denir. Sözlükte halas ve hulus kökünden gelen ihlas kelimesi, arınmak, saflaştırmak, kurtulmak, karışık ve şaibeli olmamak anlamlarına
-
- 01.04.2014
- İbrahim Arpacı
- 272
- Makale ID: 383
-
İbrahim Arpacı
“Ev”İnsanın
Kendi Kalbidir
Ev, İslam medeniyetinde aşkın bir öge… Öze dönüş yolculuğunda varılması istenen mekân ve sığınanın kendini güvende hissettiği yerdir. Diğer bir deyişle, endişenin sona erdiği, teslimiyetin başladığı saha; kozmik, bilişsel ve hissi olan bir mefhumdur.
Ev
-
- 01.03.2014
- Dr. Yüksel Salman
- 125
- Makale ID: 372
-
Editörden
Diyanet İşleri Başkanlığımız; kuruluşundan bu yana milletimize hizmet verirken, dinin temel kaynakları olan Kur’an ve sünnetin rehberliğine, yüzyılları aşan bilgi ve tecrübe birikimine özel bir önem vermiştir. Çağdaş dünyanın karşılaştığı dinî sorunlar, sağlıklı bilgi ve tarihsel tecrübenin ışığında, akıl ve modern bilimin
-
- 01.03.2014
- Prof. Dr. Mehmet Görmez
- 142
- Makale ID: 944
-
Başyazı
Kuruluşunun 90. Yılında
Diyanet İşleri Başkanlığı
3 Mart 1924’te kurulan Diyanet İşleri Başkanlığı, esasen uzun tarihsel köklerden beslenen bir müessesenin, modern Cumhuriyet’le birlikte yeniden şekillenmesinin tezahürüdür.
Başkanlık bugün yeni yüzyılın şartlarına göre ve ülkemizin şartlarının elverdiği
-
- 01.03.2014
- Yrd. Doç. Dr. Mehmet Bulut
- 252
- Makale ID: 945
-
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Bulut
Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Diyanet İşleri Başkanlığının
Kuruluş Yılları
Başlangıçta sivil bir hizmet anlayışıyla yerine getirilmiş olan dinî nitelikli hizmetler, zamanla kurumsallaşmıştır. Din hizmetlerini ifa etmek üzere oluşturulan kurumlar ise devletin idaresi ve
-
- 01.03.2014
- Prof. Dr. Davut Dursun
- 226
- Makale ID: 946
-
Şeyhülislamlıktan
Diyanet İşleri Başkanlığına
Prof. Dr. Davut Dursun
RTÜK Başkanı
I.
Dine ilişkin faaliyetlerin kamusal işlerden sayılması ve bunların devletin kamu yönetimi örgütünce üretilmesi hususu, tarih boyunca farklı şekillerde değerlendirilmiş ve bu amaçla farklı örgütlenmelere gidilmiştir.
-
- 01.03.2014
- İbrahim Özer
- 456
- Makale ID: 947
-
İbrahim Özer
İstiklal Marşı’nın Tahlili
Edebî eser ve onu meydana getiren yazar veya şair arasında büyük bir köprü mevcuttur. Eser sahibi, dünya görüşünü, manevi yapısını, içinde bulunduğu toplumun problemlerine bakışını kendine has üslubu ile ortaya koyar. İstiklal Marşı da bir edebî eserdir. Ve bu edebî eserin iki sahibi
-
- 01.03.2014
- Doç. Dr. Hüseyin Yılmaz
- 155
- Makale ID: 952
-
90. Yılında
Diyanet’in Anlamı
Doç. Dr. Hüseyin Yılmaz
DİB Dinler ve Kültürler Arası İlişkiler Daire Başkanı
Diyanet İşleri Başkanlığının kuruluşundan doksan yıl sonra bugün ne ifade ettiği sorusu pek çok açıdan önem arz etmektedir. Her şeyden önce Başkanlığın misyonu, tarihinin doksan yıllık mı yoksa
-
- 01.03.2014
- Dr. Ekrem Keleş
- 177
- Makale ID: 953
-
Emanet ve Ehliyet
Dr. Ekrem Keleş
Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı
Toplumun manevi rehberliği, emanetlerin en büyüklerindendir. Ülkemizde bu manevi rehberliğin ana ekseni, Diyanet İşleri Başkanlığıdır. Şimdilerde sayısı, Peygamber Efendimiz’in Veda Hutbesi’nde hitap ettiği sahabe-i kiramın sayısını aşmış bulunan
-
- 01.03.2014
- Dr. Faruk Görgülü
- 191
- Makale ID: 954
-
Prof. Dr. Raşit Küçük ile
Din İşleri Yüksek Kurulu Üzerine Söyleşi
Dr. Faruk Görgülü
Süreli Yayınlar ve Kütüphaneler Daire Başkanı
Din İşleri Yüksek Kurulunun, bidayetinden bugüne kadar din-i mübin-i İslam’ın temel ilkelerine aykırı bir kararı, mütalaası ve cevabının söz konusu olmadığını
-
- 01.03.2014
- Prof. Dr. Vejdi Bilgin
- 188
- Makale ID: 955
-
Türkiye’de
Dinî Hayat ve Diyanet
Prof. Dr. Vejdi Bilgin
Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
İnsan dünyası, diğer canlılarla mukayese edilemeyecek kadar geniş bir dünyadır. Yeryüzünde bir yer işgal eden her varlık cansızlıktan canlılık durumuna, oradan hareket kabiliyetine, nihayet duygu ve akıl derecesine doğru
-
- 01.03.2014
- Dr. Yaşar Yiğit
- 119
- Makale ID: 956
-
Toplumun Desteğe Muhtaç Kesimlerine
Sunulan Din Hizmetleri
Dr. Yaşar Yiğit
Din Hizmetleri Genel Müdürü
Bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de baş döndürücü bir hızla sosyal, kültürel, ekonomik ve teknolojik değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim ve dönüşümler olumlu birtakım gelişmelere yol açarken bir taraftan da sosyal
-
- 01.03.2014
- Prof. Dr. Kâmil Kaya
- 180
- Makale ID: 957
-
Din-Devlet İlişkileri Bağlamında
Diyanet’in Misyonu
Prof. Dr. Kamil Kaya
SDÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Başkanı
İnsanoğlunun maddi ihtiyaçları olduğu gibi manevi ihtiyaçları da bulunmaktadır. Bu ihtiyaçlar tarih boyunca hep din tarafından karşılanmıştır. Bundan dolayı din, insanlık tarihi kadar
-
- 01.03.2014
- Prof. Dr. Kemalettin Taş
- 241
- Makale ID: 958
-
Devlet ve Toplum Arasında Köprü: Diyanet
Prof. Dr. Kemaleddin Taş
SDÜ İlahiyat Fakültesi
Devasa problemleri, bitmez tükenmez amel, emel ve iştihaları içerisinde insanoğlunun hayatında din olgusunun hâlâ çok önemli bir yere sahip olması, herhâlde fıtri ihtiyacının vazgeçilmez tezahürü olsa gerek. Nitekim günümüzde hızla ilerleyen
-
- 01.03.2014
- Yrd. Doç. Dr. İbrahim Yenen
- 177
- Makale ID: 959
-
Yazılı Basında
Din Adamı Kimliğinin Temsili
Yrd. Doç. Dr. İbrahim Yenen
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Din adamı kavramının pratik güncel kullanımının yansımalarını değerlendirebilmek için öncelikle söz konusu kavramın toplumsal tarihine kısaca göz atmak gerekecektir. İslam dini literatüründe din
-
- 01.03.2014
- Yrd. Doç. Dr. M. Selim Yılmaz
- 124
- Makale ID: 960
-
Diyanet İşleri Başkanlığının
Küresel Vizyonu
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Selim Yılmaz
Karabük Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Tarihin birçok acı tecrübesine maruz kalmakla birlikte İslam’ın aydınlığıyla yoğrulmuş milletimizin basiretiyle dünyaya örnek olacak bir olgunluğa erişen ülkemiz coğrafyası, köklü bir
-
- 01.03.2014
- Doç. Dr. İhsan Çapcıoğlu
- 605
- Makale ID: 961
-
İslam’da Kurumsallaşma, Diyanet Algısı ve Temsil Tartışmaları
Doç. Dr. İhsan Çapcıoğlu
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
İslam’ın toplumsal yaşamın düzenlenmesinde üstlendiği bütünleştirici işlev, pek çok sosyal bilimci tarafından çeşitli vesilelerle dile getirilmekte ve söz konusu işlevin onun toplumsal gerçekliği
-
- 01.03.2014
- Kamil Büyüker
- 254
- Makale ID: 962
-
Prof. Dr. İsmail Kara ile Diyanet Üzerine Söyleşi
Kamil Büyüker
Diyanet Osmanlı Devleti’ni hesaba katarsak Şeyhülislamlık makamının; Cumhuriyet devrini esas alırsak Şer’iye ve Evkaf Vekâleti’nin yerine oturtulmuştur.
Bir konuşmanızda, “Diyanet Osmanlı Devleti’ni hesaba katarsak Şeyhülislamlık makamının; Cumhuriyet devrini
-
- 01.03.2014
- Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı
- 181
- Makale ID: 963
-
Vahyin Aydınlığında
Din Adamlarının Kutsallaştırılması
Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı
Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi
ihilmi.karsli@diyanet.gov.tr
“Yahudiler hahamlarını, Hristiyanlar da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih’i Allah Teala’dan başka rablar/tanrılar edindiler.” (Tevbe,
-
- 01.03.2014
- Dr. Faruk Görgülü
- 186
- Makale ID: 980
-
Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı
Prof. Dr. Mehmet Emin Özafşar ile
Yeni Yüzyıl, Yeni Diyanet Üzerine Söyleşi
Dr. Faruk Görgülü
Süreli Yayınlar ve Kütüphaneler Daire Başkanı
Cumhuriyet’i kuran irade, dini, bu toprakların asli unsuru olarak görmüş, din olmadan bir toplumun bekasının, bir milletin
-
- 01.02.2014
- Nihat Şahin Utku
- 175
- Makale ID: 12328
-
Nihal Şahin Utku
Çöl: Çelişkiler Coğrafyası
Sonsuzluğu andırır çöl. Yokluk dışında yoktur sabiti. Tekdüze ovalarındaki tek işaret, kumları yırtan dağlardır: Ölüm dışında gerçeği olmayan hayat gibi. Tek sabit ve sonsuz değişkenin olduğu, kuru ve yalın bir imanın hükmüne açık, medeniyetin sulayarak beslediği türlü
-
- 01.02.2014
- Dr. Yüksel Salman
- 130
- Makale ID: 12329
-
Editörden
İslam dini insanlığa yüksek insani ve ahlaki erdemleri öğretmek üzere gelmiştir. Dinin özünde samimiyet, içtenlik, katışıksız, saf bir inanç ve hayat vardır. İçten olmayan bir inançta nifak, halisane yapılmayan bir ibadet ve davranışta riya ve kirlilik vardır. Olgun Müslüman inancı, yaşantısı ve ahlakıyla sadece Rabbinin rızasını
-
- 01.02.2014
- Sait Halim Paşa
- 136
- Makale ID: 12330
-
Sait Halim Paşa
Geri Kalmamıza Sebep Din midir?
İslamiyet’in nazarında din, keyif ve arzuya bağlı olarak bazen yüceltilen bazen hakir görülen hayali veya itibari bir şey değildir.
Din hiçbir zaman “Metafizikin ıssız çöllerinde mahpus muhayyilemizin tehlikeli tasavvurlarından ibaret boş teselliler, erişilmesi imkânsız vaatler
-
- 01.02.2014
- Dr. Elif Arslan
- 198
- Makale ID: 12331
-
Dr. Elif Arslan
Diyanet İşleri Uzmanı
“Beka İçinde Yenilenme, Yenilenme İçinde Beka”
Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır (1878-1942)
Çocukluğumda babamın kitaplığındaki kitaplar arasında, siyah dokuz ciltli, üzerinde sarı renkle Hak Dini Kur’an Dili yazılı kitaplar belki de sırtında yazan “Elmalılı” kelimesinden
-
- 01.02.2014
- Prof. Dr. Mehmet Görmez
- 4211
- Makale ID: 12343
-
Başmakale
Prof. Dr. Mehmet Görmez
Diyanet İşleri Başkanı
Hz. Peygamber’in Bir Hadis-i Şerifinde Din Tanımı
Bazı hadisler vardır ki, ister lafzen rivayet edilsin ister mana ile, nakil ve rivayet esnasında herhangi bir ravinin tasarrufuna maruz kalsa da, bunların anlamında köklü bir değişikliğin olması
-
- 01.02.2014
- Dr. Ekrem Keleş
- 604
- Makale ID: 12344
-
Dr. Ekrem Keleş
Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı
Şeytanın Kapsama Alanı Dışında Kalanlar
Müslümanın işlediği hayırlı işlerin ve amellerin Allah nezdinde kabul görmesi ihlasa bağlıdır. İhlas olmadan yapılacak ameller
dünyaları doldursa hiçbir kıymeti yoktur.
İslam âlimleri, mutasavvıfları ve
-
- 01.02.2014
- Prof. Dr. H. Kâmil Yılmaz
- 797
- Makale ID: 12345
-
Prof. Dr. H. Kâmil Yılmaz
Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı
Karıncanın Ayak Sesinden Gizli Kalbî Maraz: Riya
Kulun kalbinde ihlas ve samimiyet kökü bulunmadığında,
yerine riya yerleşip dal budak salar ve böylece kul şeytanın
dürtülerine boyun eğmeye başlar.
Beğenilme ve takdir edilme duygusu
-
- 01.02.2014
- Prof. Dr. Cafer Sadık Yaran
- 435
- Makale ID: 12346
-
Prof. Dr. Cafer Sadık Yâran
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Samimiyet: Hakikati, Fazileti ve Afetleri
Samimiyet, her şeyden önce kendi içimizde ve kendimize karşı olmalıdır. İnsanın bazen kendi kendisini aldatması, kendi sözleri ve
eylemleri arasında tutarsızlığa düşmesi ve bunu fark
-
- 01.02.2014
- Rukiye Aydoğdu
- 197
- Makale ID: 12347
-
Rukiye Aydoğdu
Diyanet İşleri Uzmanı
Kimin Muhaciriyiz?
Kalbimizde taşıdığımız niyete göre yolculuğumuz kutlu bir göç, bir destan, ihlasın, sadakatin, kulluğun bir ifadesi olabilir. Çünkü bütün davranışlara anlam katan, onları Allah katında değerli kılan niyetlerdir. Niyetler, amellerin ruhudur.
Her
-
- 01.02.2014
- Prof. Dr. Ahmet Ögke
- 248
- Makale ID: 12348
-
Tefekkür
Prof. Dr. Ahmet Ögke
Akdeniz Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı
Samimiyeti İhlal Eden Hâller
“(Ucup, nifak, riya ve süm’adan arınmış) Halis amel odur ki, meleğin haberi olmaz ki sevabını yazsın, şeytanın haberi olmaz ki
bozsun, nefsin haberi olmaz ki onu vesile yaparak kendini
-
- 01.02.2014
- Prof. Dr. Hamza Çakır
- 186
- Makale ID: 12349
-
Prof. Dr. Hamza Çakır
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı
Sosyal Medya
Sosyal Medya ve Tuşun Afetleri
İnsanlık var olduğu günden itibaren birbiri ile iletişime geçmek ve bilgi alışverişinde bulunmak için kitle iletişim araçlarına ihtiyaç duymuştur. Kitle iletişim araçlarının gelişim seyri, kâğıdın
-
- 01.02.2014
- Prof. Dr. Süleyman Uludağ
- 242
- Makale ID: 12350
-
Prof. Dr. Süleyman Uludağ
Fütüvvet: Yâr Olmak Bâr Olmamak
Fütüvvet fakirden kaçmamak, zenginin peşine takılmamaktır. Fütüvvet yâr olmak, bâr/yük olmamaktır. Fütüvvet dostlardan kâr etmemektir.
Nişaburlu âlim ve sufi Abdulkerim b. Havazin el-Kuşeyri (ö. 465/1072) tasavvufun temel konularını anlattığı Risale isimli
-
- 01.02.2014
- Prof. Dr. İ. Hilmi Karslı
- 142
- Makale ID: 12351
-
Prof. Dr. İ. Hilmi Karslı
Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi
Sorumluyu Başka Yerde Aramak
“Bir toplum sahip olduğu
(iman, itaat, adalet gibi güzel) değerleri (kötü yönde) değiştirmedikçe Allah da o toplumu(n iyi hâlini) durduk yerde değiştirmez.”
(Ra’d, 13/11.)
Allah Teala, Kur’an’la
-
- 01.02.2014
- Hale Çerçibaşı
- 22774
- Makale ID: 12352
-
Hale Çerçibaşı
Diyanet İşleri Uzmanı
Allah’ın Korumasını Hak Etmenin Yolu: Sabah Namazı
Cündeb el-Kasri’den nakledildiğine göre, Rasulüllah (s.a.s.) şöyle buyurmuştur:
“Her kim sabah namazını kılarsa o kimse Allah’ın koruması altındadır.”
(Müslim, Mesacid, 262.)
Allah ile kulu
-
- 01.02.2014
- Dr. Ömer Menekşe
- 677
- Makale ID: 12287
-
Dr. Ömer Menekşe
Bilgi Yönetimi ve İletişim Daire Başkanı
Samimiyetin Adı Var!
Samimiyet, kalbin önünden kalıbı çekmektir. Kalıplar aradan kalkınca kalpler birbirini görür. Saydamlaşır insan. Samimiyetsizlik ise matlaştırır.
Sahte gülücüklerin, riyakâr taltiflerin, cazibedar şöhretlerin, zengin ikramların,
-
- 01.02.2014
- Sümeyye Özgen
- 193
- Makale ID: 12288
-
Sümeyye Özgen
Yitik Değerimiz Samimiyet
Tanımak gerek! İhlas için, samimiyet için, sevmek için evvela tanımak gerek. Kendimizi, insanları ve en önemlisi de ömrümüzün, nefsimizin sahibini… O’nu bütün zatıyla, sıfatlarıyla, isimleriyle, fiilleriyle bilmek... Kâinatı, insanı, yaratılmış en küçük zerreye varıncaya kadar
-
- 01.02.2014
- İbrahim Arpacı
- 132
- Makale ID: 12289
-
İbrahim Arpacı
Yüzyılın İslam Kültür,
Onur ve Hizmet Ödülleri
İnanmış birkaç insan ve o inanmış birkaç insanın girişimleriyle binlerce akademisyenin harmanladığı ve neticesinde dünya ve İslam medeniyetine bırakılan büyük bir eser; İslam Ansiklopedisi. Bilfiil yazımı 31 yıl süren bu eser 2013 yılı bitimi ile
-
- 01.02.2014
- Rukiye Karaköse
- 280
- Makale ID: 12290
-
Rukiye Karaköse
Psikoterapist/Sosyolog
ÇOCUK EĞİTİMİNDE ANNE BABA TUTUMLARI
Çocuk bu âleme hiçbir şey bilmeden gelir. Sadece mizacı, yani ilk tepki eğilimleri ve bazı yatkınlıkları ile dünyaya doğar. Ona, bildiği her şeyi biz öğretiriz. Ailedeki iletişim biçimi ve anne babanın disiplin anlayışı, bir çocuğun
-
- 01.02.2014
- Dr. Mehmet Sılay
- 238
- Makale ID: 12291
-
Dr. Mehmet Sılay
Misal ve Visal Şehri İşbiliyye’den Sevilla’ya Endülüs
Endülüs, yani İspanya… İslam tarihinin arka odası... Belki de Müslümanların bir vakit sonra yine geliriz umuduyla emanet bıraktıkları ama bir daha dönemedikleri yadigâr ülke.
Son 1000 yıldır üzerine Avrupa medeniyetinin inşa edildiği Endülüs,
-
- 01.02.2014
- Selami Kurt
- 144
- Makale ID: 12292
-
Selami Kurt
Alanya İlçe Vaizi
Kırda Bir Kermes
Güzel ülkemin her coğrafyasının farklı iklimi, farklı gelenek, örf ve âdeti var. Geniş anlamda büyük bayramları milletçe kardeşlik, birlik, coşku ve neşe içerisinde kutlarız. Dar kapsamda her bir yerleşim mekânı insanının kendine göre küçük kutlamaları, küçük
-
- 01.02.2014
- Mesut Özünlü
- 208
- Makale ID: 12293
-
Mesut Özünlü
Veysel Oduncu Hocamızı Uğurlarken
Yaşadıklarım bazen beni, insanların öldükten sonraki hâlleri ile yaşayış şekilleri arasında şaşırtıcıbir paralellik olduğu düşüncesine götürür. Bunu ilk defa Kahire’de, Hz. Hüseyin’e ait olduğu söylenen makam ile İmam Şafii Hazretlerinin metfun bulunduğu türbede fark