YEHOVA ŞAHİTLERİ
Fahri KAYADİBİ*
Bugün dünyanın hemen her yerinde hararetli bir faaliyet gösteren Yehova Şahitlerinin asıl amacı “bütün dünya milletlerini Yehova İsa’nın dünya kıratlığı altında” toplamaktır. Kitab-ı Mukaddes dersleri tertip ederek halkı kendi İstekleri doğrultusunda eğitmek çalınmalarının çekirdeğini teşkil etmektedir. Milletlerarası dinî ve siyasî bir teşkilattır. Görüşlerine göre Yehova Şahidi olmayan ve kendi paralellerinde çalışmayan herkes şeytanın idaresindedir. Faaliyetleri engellenen ülkelerde çalışmalarını gizli ve sinsi bir şekilde yürütürler. Fikirlerini benimsetmek için hemen herkesin kapısını ya bizzat çalarlar veya adreslere broşür gönderirler.
Ülkemizde ve yurt dışındaki faaliyetleri vatandaşlarımızı tedirgin edecek boyutlara ulaşmıştır. Daha önceleri yurt içindeki çalışmalarını gizli ve sinsi sürdürürken aldıkları hukukî takipsizlik kararı sonrası faaliyetlerini açıkça icra etmeye başladılar. Gelişen teknolojinin yardımıyla bilgisayara giren telefon rehberlerinden kolayca adresleri temin ederek telefonu olan herkese broşür ve mektup gönderebilmektedirler. Yurt dışındaki işçilerimize yoğun propaganda yapan, onların, ev ve iş yerlerine mektup ve broşür gönderen bu teşkilat ev, sokak, işyeri ve istasyonlarda bol Türkçe broşür, kitap, dergi, gazete dağıtmaktadırlar. İşçilerimizin kaldığı daire, pansiyon ve yurtlar Yehova Şahitlerinin yoğun propaganda yerleridir. Kendilerine her konuda yardım vaadedilerek şaşırtılmaya çalışılmaktadır. Ayrıca çeşitli yollardan vatandaşlarımızın çocuklarına da çeşitli yollarla nüfuz etmeye çalışmaktadırlar.
Yehova Şahitlerinin bu yıkıcı ve sinsi faaliyetlerine karşı vatandaşlarımızın çok uyanık olması gerektiği kadar çeşitli yöntemlerle onların uyarılması ve bu tehlikeden korunmasının sağlanması aynı zamanda bir devlet politikası olmalıdır. Çünkü bu sinsi faaliyet millî kültürümüzü ve manevî değerlerimizi yıkmaya yıpratmaya yöneliktir. İnsanları tek düşüncede birleştirebilmek böylece tek Yehova Krallığı çatısında birleştirebilmek için Yehovacılar bu yıkıntıyı yapmak mecburiyetindedirler. Bu sebeple Devletimizin bu tip çalışma ve propagandalara karşı ciddî tedbirler alması zarurîdir.
Türk-İslâm kültürünü ve bu kültürün insanım dejenere etmeye yönelik Yehova akımının din mi? mezhep mi; yoksa başlı başına bir cemaat mı olduğu henüz açıklığa kavuşturulmuş değildir. Ama ortada bir Yehova Şahitliği gerçeği vardır. Yehova hareketinin nasıl bir hareket olduğu, kim tarafından nasıl yönlendirildiği, maddî kaynaklarının temini konusunda kesin tespitler yoktur. Misyonerlerin yıkıcı faaliyetlerinin bir benzeri olmasına rağmen çoğu zaman Hıristiyan dini mensupları tarafından da yadırgandıklarını ve kabullenilmediklerine şahit olmaktayız.
Yehova Şahitlerine göre kendileri, Yehova’nın kendi hizmetçisi, kendi seçmiş olduğu milletidir. Yehova Şahitlerine göre bu ad kendilerine bizzat Yehova tarafından verilmiştir.
Yapılan araştırmalar Yehovacılığın diğer hıristiyan mezheplerinin dışında, bazı ortak benzerlikler hariç tamamen hıristiyanhktan farklı, Yahudilikten gelme tanrı krallığı gibi bazı deyimleri almış, diğer dinlerden de bazı elemanları almış başlı başına din olmayan derme-çatma yapıya sahip dinî görünümlü gizli, siyasî bir kuruluş olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Biz bu kısa hazırlığımızda Yehova Şahitlerinin kuruluşu, gelişmesi, görüşleri, çalışmaları ve gayeleri konularında bilgi vermeye çalışacağız.
YEHOVA NE DEMEKTİR?
YEHOVA kelimesi, Filologlara göre “Yahve” kelimesinin galat şekilde kullanılışı olup, Yahudilikte Tanrı anlamında kullanılmaktadır. Nasıl telaffuz edildiği kesin bilinmeyen bir deyimdir. J.F.Rutherford 1931 yılında bir kongrede “Yehova Şahitleri” adını ilan etti. “Yehova Şahitleri” adı bir eski ahit İfadesinden çıkarılmış ve benimsenmiştir.(1) Yehova Şahitlerine göre kendileri, Yahve’nin hizmetçisi ve kendi seçmiş olduğu milletidir. Yehova Şahitlerine göre bu isim kendilerine bizzat Yehova tarafından verilmiştir.
YEHOVA ŞAHİTLERİNİN KURULUŞU VE GELİŞMESİ
Kurucusu Charles Taze Russel’dir. (1852-1916) A.B.D.’nin Pennsylvania eyaletinin Pittsburgh kasabasında doğmuştur. Küçük yaşlarda daha ebedî ceza doktrinini inkâr etmişti.(2) İlkokul mezunudur. Protestan’dır. Ebedî ceza doktrinini inkâr ettiğinde hasta olduğu zikredilmektedir. Bu ruh hastalığının yanında huysuz biri olduğu da ifade edilmektedir. Kiliseden ayrıldıktan sonra 1872’de kendisine “çok saygın değerli çoban” şeklinde hristiyanlık bakımından değerli bir rütbe verdi. 1870-75 yılları arasında bir İncil okulu açarak onu geliştirmeye ve bazı kitapları yayınlamaya başlıyor. 1879 da Pittsburgh’ta “Siyonun Tarassutu ve Mesih’in Huzurunun Münadisi” İsimli bir dergi çıkarıyor. 1881 de aynı yerde “Siyonun Tarassut Kulesi Cemiyetini” kurdu. 1886 da “Kutsal Metinler Üzerinde Çalışmalar” adlı 7 kitaplık serinin ilkini yayınladı. Yedincisi kendinin Ölümünden sonra 1917 de yayınlandı. “Tamamlanan Sır” isimli bu yedinci kitap toplulukta bölünmeye yol açtı. Büyük grup J.F. Rutherford’a (1869-1942) tabi oldu. Küçük grup “Şafak” isimli dergiyi çıkarttı. Kendisinin 37 yıl yöneticiliğini yaptığı “Tarassut Kulesi” dergisi günümüzde çıkmaktadır. İlk çıktığında 6000 nüsha basılan bu dergi 1982 de 120 dilde on milyon çıkıyordu. Kendisinin ölümünden sonra temsilciliği J.F. Rutherford isimli bir Avukat’a bırakmıştır. 1917 de 813. Şahitler Cemiyetinin yaptığı çekişmeli seçim sonunda J.F.Rutherford oy çokluğuyla direktör ve başkan seçildi.
Rutherford direktör seçildikten sonra Russel’in yayınlanmayan eserlerini yayınladı. 1917 yılında Protestan ve Katolik Kiliselerinin “yeni Babil” olduğunu açıklayan “Babil’in Düşüşü” adlı eserini yayınladı. Bu kitap Kanada hükümetince yasaklandı.
1919 da “Yeni Dünya Cemiyeti” faaliyete geçirildi. Bu cemiyet basım ve dağıtım işini üstlendi. 1921 de artık Rutherford’un eserleri Russel’in eserlerinin yerini almaya başladı. Bu dönemde kitap ve yayınların dağıtılması, milletler arası kongrelere katılma, hiyerarşi, teftiş, disiplin, merkeze rapor verme yoğunlaştırıldı. Teokratik nizam, çalışma şekli ve propaganda yanında yeni doktrinler getirildi ve eski tatbikat değiştirildi.
1937 de parayla radyo istasyonlarından parayla yayınlar yapılmaya başlanıyor, vaazlarda pikap, gramofon gibi teknik aletlerden faydalanılmaya başlanıyor. 1938 de yapılan bu hristiyanlık toplantısında Teokratik organizasyon kuruluyor ve Teokratik Devlet tezi savunulmaya başlanıyor. Rutherford başkanlığını sürdürdüğü 25 yıl içinde 22 kitap ve broşürler yayınladı. Tarassut Kulesi dergisi yanında “The Golden Age” (Altın dönem) ve Tost-Tesolli’yi yayınladı(4) Ayrıca teşkilat mensuplarına zarar gelmemesi için yazıların altına yazarların adının konulması kaldırıldı. 1942 de Rutherford’un ölümüyle 40 üyelik bir meclis tarafından Nathan Homer Knorr başkanlığa seçildi. 16 yaşındayken protestan kilisesinden ayrılan Knorr hızlı bir Russel savunucusu oldu. Yayınevi Müdürlüğü, cemaat ve meclis başkanlığı yapan Knorr, aynı zamanda “Der Wachturm Bibelschule” (Tarassut Kulesi İncil okulu) nin ve teşkilatın çiftliklerinin de başkanıdır. 1943 de “Hıristiyan ilahiyatına uygun vaaz hizmet okulu”nu kurmuş, geliştirmiş, şubelerini açmıştır. Knorr bir ara komünizm taraftan bir toplantı yaptığından A.B.D tarafından tutuklanmıştır. 1972 den İtibaren başkanlık üç üyeden teşekkül eden heyet şeklinde temsil ediliyor. Yazı, Öğretim, hizmet, yayımlama ve personel heyetleri de kuruluyor. Bunların dışında başkanın yedi özel asistanı ve sayısı belli olmayan danışmanları vardır. Bir de gizli istihbarat teşkilatı vardır. Yehova şahitlerine nezaret eden bu beş heyetin vazifeleri şöyledir:
a) Yazı heyeti: Bütün yayınların hazırlanmasına nezaret ediyor.
b) Öğretim heyeti: Okul, toplantı ve kongrelere malzemeler hazırlıyor.
c) Hizmet heyeti: Krallığın vaaz etme ve öğrenci eğitme işlerine bakıyor.
d) Yayın heyeti: Bütün matbaacılık ve alım satım İşlerine bakıyor.
e) Personel heyeti: Ev ve matbaalarda hizmet edenlerin menfaatlerine bakıyor.
1977 de N.H.Knorr’un Ölümüyle bu bölünmüş teşkilatlar milletler arası düzeyde an gibi çalışmalarına devam ediyorlar. Herkes kendi görevini bir ibadet ciddiyeti içinde sürdürüyor. Hizmetlerde kadın-erkek yarış halinde oluyorlar.
Bu teşkilatın Amerika merkezinde, başkanları, asistanları, malî ve hukukî kollan vardır. Merkezi teşkilata BEYTEL (Tanrı evi) diyerek kutsallaştırırlar, taşradan gelenler ziyaret ettirilir. Misyonerlik okulları, kursları, çiftlikleri, basın ve yayınevleri, tercüme ve telif büroları, kitab-ı mukaddes şubeleri vs. mevcuttur.(5)
YEHOVA ŞAHİTLERİNİN DİNİ İNANÇLARI
Kutsal kitapları hristiyanların kabul ettikleri 66 kitaptan ibarettir. Bunlardan 39’u Yahudilerin kutsal kitabı Tanah diğeri de Ahd-i Cedidin tamamı olan İncil’dir, Kendileri Hıristiyan olmalarına rağmen Hıristiyanlık mezheplerinden yorum ve metotlarıyla ayrılırlar. İncilin hepsini kullanmazlar. “Yeni Ahit” bölümünden "Vayh”, Eski Ahit bölümünden “Daniel Kitabı” bölümünü kullanırlar. Onlara göre “Yehva” yerin-göğün ve şeytanın yaratıcısıdır. Tanrı gökte ışık halinde bir ruhtur. İtaat edilecek tek varlık Allah’tır. Bütün Melekût, izzet ve kudret Allah’a mahsustur.
CENNET-CEHENNEM ve AHİRET İNANCI: Ahirete inanmazlar. Cennet yalnız mükâfatı hakeden Yehova şahitleri için yeryüzünde kurulacaktır. Mükâfatı hak etmeyenler için ayrıca cehennem olmayıp, onlar Öldükten sonra yok olup gideceklerdir. Yehova kavmi için yeryüzü ebedî bir cennet olduğu için kıyamete de inanmazlar. Onlara göre ruh ve ahiret yoktur, fakat Yehova Şahitleri ölümsüzdür. Diğerleri ölümlüdür, ölümsüz olanların dünyalarında bir değişiklik olmayacaktır. Onlar bugünkü uzuvlarıyla tekrar var olacaklar, aynı evli çiftler evliliklerini devam ettirebileceklerdir.(6)
ASLİ SUÇ VE KEFARET: Asli suçu diğer Hıristiyan mezhepleri gibi kabul ederler. Bütün insanlar doğuştan günahkârdırlar. Günahın sebebi ise Cennette (Emre itaat etmeyerek yemişi yiyen) suç işleyen insanların babası ve anası Adem ile Havva’dır. Bu günahtan kurtulmak için Hz. İsa’nın yardımını almak şarttır. Tanrı Yehova oğlu İsa’yı bu günahtan kurtarmak için gönderdi. İsa ise çarmıha gerilerek kullarını bu günahtan kurtarmak için kendini feda etti. Bununla kendi vazifesini yaptı. Kim, kurtulup ebedi hayata kavuşmak istiyorsa Hz. İsa’ya tabi olmalıdır. Yehova Şahitleri için Hz. İsa’nın kefareti yeterli olmayıp ayrıca insanların ebedi hayata kavuşabilmeleri için Krallığı benimseyip kurmak için çalışmaları gereklidir.
DİNİ TÖRENLERİ VE AYİNLERİ: Hıristiyan mezheplerin hepsinde mevcut olan Vaftiz ayini Yehova Şahitlerinde de olmakla beraber yapılışı farklıdır. Diğer mezheplerde vaftiz papaz nezaretinde, hayatta bir defaya mahsus olmak üzere papaz gözetiminde yapılırken, Yehova Şahitlerinde vaftiz papaz gözetiminde olmayıp, bir gözetici ve onun bir şahidinin bulunmasıyla yapılır. Vaftiz olana vaftizli olduğuna dair bir belge verilir.
Yehova Şahitleri Protestan kilisesi gibi ekmek ve şarapla akşam yemeğini kabul eder. Konfirmasyon (yağlama), Tövbe Sakrementini takdis edilen yağın hem şifa, hem de günahlar için hastalara yapılan son yağlama merasimini, ordo ayinini ve nikah merasimini kabul ederler, fakat kendilerine göre yorumlarlar.
İbadetleri ve kiliseleri olmadığını söylerler. Bunun sebebi kimliklerini saklamak içindir. Fakat Beytel dedikleri Tanrı evlerinin de varlığını görmekteyiz. Krallık salonu ve her beldenin cemaatinin toplantı yerleri vardır. Toplantılarına dua İle başlarlar ve kutsal kitaptan metinler okurlar. Vaftiz ayini, mayasız ekmekle şarap ayini, şükran yemeği, mayasız ekmek ayinleri yaptıkları İbadetleridir. Tarassut Kulesi Dergisi istikametinde kutsal kitaptan dua okurlar ve yorumlarlar, Noel kutlamaları için okunan “Ben Geliyorum” şiirini dualarının başlarında okurlar. Noel’de çam süsleme, noel tarihini ve noel babayı kabul etmezler.(7)
DİĞER PEYGAMBER VE DİNLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ: Kendilerinin dışında ne kadar din, milli ve iktisadi düzen varsa hepsi batıl, şeytanın emrindedir. Papalık da buna dahildir. Kitap olarak Kitab-ı Mukaddesi (İncil) kabul etmekle beraber kendi yorumlarının dışında bir yorumu kabul etmezler.
Görüşlerine göre Kur’an-ı Kerim mukaddes değil batıl bir kitaptır, Hz. Muhammed’i peygamber olarak kabul etmedikleri gibi ona ağır hakaretler yağdırırlar. Allah adından hoşlanmadıkları halde propaganda kolaylığı için müslüman ülkelerde Allah adını kullanırlar.
Meryem tanrı doğuran (Hz. İsa) olduğundan asli suça ortak değildir ve ölmeden etiyle-kemiğiyle göğe çıkmıştır. Meryem’e sahip çıkmakla birlikte, onu katolikler derecesinde benimsemezler. Katolikler göğe çıktı derlerken kendileri öldü derler. Hz. Davut Peygamber değil sadece kral ve musikişinastır derler. Hz. Süleyman’ı da kral tanırlar.
Yehova Şahitleri Yahudilerden” “Tanrının Kavmi” şeklinde bahsederler. Görüşlerine göre Yahudiler de Yehova Şahididir. Hz. İbrahim, İshak, Nuh, İsa ve Azizler de Yehova Şahididir. Birleşmiş Milletler Teşkilatı, Papalık, günümüz coğrafyasında yer alan devletler için kullandıkları “dinsel fahişe”, “Büyük Babil”, “Canavar” vb. deyimlerin kökünün kutsal kitaplarına dayandığını söylerler. Teslis akidesini ve İsa’nın İlahlığını kabul etmezler. “Sadece Yahudilerin kurtuluşa erebileceği” Yahudi iddiasını “sadece Yehova Şahitlerinin kurtuluşu tadıp, ölümden kurtulup cennete girebilecekleri” şeklinde söyleyerek Yahudi dininin inançları ile paralellik gösterirler.
İnançlarına göre M.Ö. 2370 yılı Kasım ayında Nuh tufanı olmuş, Hz. Nuh 2020 yılında ölmüştür.(8)
YEHOVA ŞAHİTLERİNİN DİĞER GÖRÜŞLERİ: Yehovacılara göre kan kutsal olduğundan kan nakledilemez ve alınamaz. Organ nakli de yapılamaz.
Boşanma yasaklanmıştır. Ancak zina suçu boşanma sebebi olabiliyor. Boşanma ve fuhuş cezalandırılmalıdır.
Tütüne karşıdırlar. Tütün içen vaftizli üyeler cemaatten çıkarılır, toprağına tütün ekeni ve tütünle ilgili çalışanları cemaatten çıkarırlar,
Yehova Şahitlerine göre, kendilerine dahil olan insanlar ancak birbirleriyle evlenebilirler. Kadınlara az değer verirler ve onlara güvenmezler. Eğer hizmet edecek kâfi derecede erkek Yehova şahidi yoksa ehliyetli hemşireler tayin edilebilir.
DÜNYA VE BEŞERİ SİSTEMLER HARKINDAKİ GÖRÜŞLERİ: Tanrı Yehova’ yı teokratik krallığı kurmak için gönderdi, İsa kendini insanların asli suçu için fidye verdi. Onun gökyüzüne çıkmasıyla yeryüzüne şeytanın idaresi hakim oldu. Şu anda yeryüzünde mevcut olan dünya devletleri, hukuki, iktisadi, içtimai, siyasi nizamlar şeytanın eserleridir.
Bayrağa karşı çıkarak, ona duyulan saygıyı putperestlik olarak değerlendirirler.
Devlet büyüklerinin, zaferlerin hatıralarını yansıtan heykelleri, bayrak törenlerini, milli duyguları, milliyet ve vatan sevgisini ve bunlara bağlanmayı reddederler.
Askerlik görevini kötülerler, savunma ve milletin bölünmez bütünlüğü gibi esaslara karşıdırlar. Savaşın, harp sanayinin, milli savunmanın istiklal mücadelesi de olsa aleyhindedirler.(10)
Yehova Şahitleri kendilerini teokratik bir nizamın öncüsü ve hazırlayıcısı saydıklarından kendi görüşlerine ters düşen, yayılmalarını önleyen bütün din, düşünce, kurum ve kuruluşlara karşıdırlar ve bunları yok etmek isterler. Bu sebeple devlet ve milletleri tehdit ettiğinden dünyanın her yerinde tepkiyle karşılanmışlardır. Teokratik beynelmilel krallığa engel her güce düşmandırlar,
TEOKRATİK DEVLET NEDİR VE NASIL KURACAKLARDIR?
Onlara göre Yehova Şahidj, olmayan her şey ve herkes şeytanın idaresindedir, yok olmaya mecburdur. Gerçek Yehova Şahidi Teokratik Krallığın kurulması için her türlü faaliyete katılarak maddi ve manevi sıkıntılara göğüs geren kimsedir. Tanrı krallığı şeytanın yeryüzüne inmesiyle fesada uğramış, bozulmuş olduğundan yeniden kurulmalıdır. İsa’ya verileri krallık gökyüzünde hüküm sürmeye başlayınca şeytan gökyüzünden yeryüzüne atılmış ve yeryüzünde kendi düzenini hakim kılmıştır. Yeryüzünde ne kadar din, kuruluş, sistem, devlet varsa hepsi şeytanın ürünüdür. Bunları kaldırıp yerine özlenen, insanları mutluluğa erdirecek, bütün insanları çatısında toplayacak Teokratik Yehova krallığını kurmalıdır,
Yehova Şahitlerinin teokratik krallık hakkındaki görüşlerinin dayanak noktası Daniel kitabının, 7, 13, 14, ayetleridir. Metot ve çalışmaları Yahudi dininin itikadının etkisi altında olduklarını gösteriyor.
Yehovacılara göre Hz. İsa 1914 ten beri 144 bin kişi ile gökyüzünde hüküm sürmektedir.
1914 den beri gökyüzünde hüküm suren bu krallık Yehova Şahitlerinin çalışmasıyla yakın bir zamanda Yehova’nın denetiminde ve İsa-melekler ordusuyla yapılacak Armegon savaşıyla şeytan ve cinler yok olacaktır. Böylece İsa Krallığındaki dünyada kurulan nizam Yehova Şahitlerinin mensup oldukları Yeni Dünya Derneğinin merkez yöneticilerinin durumuna göre olacaktır. Böylelikle dünyayı tek elden Yehova’nın kanunlarına uygun olarak kurulacak devlet nizamı ile idare edecekler ve şeytanın düzeni yok olacaktır.
HRİSTİYANLIK VE YAHUDİLİK İLE BENZERLİK VE AYRILIKLARI:
Kendilerini hakiki hıristiyan kabul eden Yehova Şahitleri diğer hıristiyanları ve papalığı asıl hrıstiyanlığı dejenere eden, ifsata uğratan, şeytanın emrinde ona hizmet eden zavallılar olarak görürler. Hz. İsa’yı ve Incil’i kabul ederler. Teslis akidesi yönünden hırıstiyanlara benzerler, fakat yahudilerden ayrılırlar.
İncil’i kendilerine göre yorumlarlar. Hz. İsa’nın Tanrı olmadığını ve Allah’ın oğlu olduğunu kabul ederler. Farklı yorum nedeniyle cennet cehennem, ruh ve ahiret inançları açısından hristiyanlarla farklı görüşe sahiptirler.
Keffaret (Hz. İsa’nın kendini günahkâr kullar için fidye etmesi) hakkında diğer hristiyanlarla aynı görüştedir, Noel gününü kabul etmeme, çam dikmeme konusunda diğer hıristiyanlardan ayrılırlar. Ayrıca ibadetleri ve kiliseleri yoktur. Kral salonları ve Beytel yönünden de farklıdırlar.
Bu saydığımız hususlar Yahudilikte olmadığından bu noktalarda yahudilerden farklıdırlar, Yahudiler Hz. İsa’ya ve İncil’e İnanmazlar. Teslis akidesini de kabul etmezler. Zira Yahudilikte tek Allah inancı vardır. Teokratik Krallık hususunda Yahudilerle hem fikir olmakla beraber, Yahudilerin kendilerini Tanrı’nın kavmi saymaları ile Yehova Şahitlerinin kendilerini Tanrının kavmi saymaları arasında çok yakın benzerlik vardır. Şu andaki İsrail Devletini övmüş olmaları, Yahudileri övmeleri, yedi kollu şamdanın yer alması ve siyondan bahsedilmesi hatta ilk çıkardıkları derginin “Siyonun Tarassut Kulesi’ adını taşıması Yehova Şahitleri ile Yahudiler arasında sıkı bir benzerlik olduğunu göstermektedir. Hatta bu yakınlıklarının yanına İsrail’de Yehova Şahitlerinin faaliyetlerinin azlığı da eklenirse Yehova Şahitlerinin arkasında Yahudi desteği ve İsrail Devletinin olduğu ihtimali çok fazladır denilebilir.
YEHOVA ŞAHİTLERİNİN TEŞKİLATTAKİ MERTEBE SİLSİLESİ:
1- Direktörlük, 2- Bölge yöneticisi, 3- Şube Yöneticisi, 4- Mıntıka, Eyalet Yöneticisi, 5- Çevre Hizmetçisi, 6- Toplantı Hizmetçisi, 7- Hıristiyanlık kutsal kitabının yorumcusu, kutsal kitap dağıtıcısı ve ev ziyareti gibi işlerle uğraşanların örgütü.
NETİCE VE DEĞERLENDİRME: Yehova Şahitleri Hıristiyanlık ve Yahudiliğin bazı özellikleri ile dünyadaki diğer dinlerden ve kaptıkları bazı hususları birleştirerek ve teşkilatlanarak bîr kuruluş halinde vücut bulmuşlardır.
Gayeleri gökyüzüne çıkmış olan Teokratik Yehova Krallığını tekrar yeryüzünde hakim kılarak dünyada kurulmuş olan şeytani düzenleri yıkmak ve böylece dünya idaresini bu teokratik krallık çatısı altında birleştirip mensuplarına mutluluğu tattırmaktır, Bu Krallığın kuruluşu önünde engel gördükleri her turlu gücü yok etmek isterler.
Bu sebeple böylesine bir Krallığa mani devletleri, milletlerarası kuruluşları, teşkilatları, dinleri mezhepleri, manevi değerleri, bayrağı silahlanmaları, savunmaları yok etmelidirler. Zaten bunlar şeytanın düzenleridir. Şeytanlar kuyuya doldurularak öldürülmeli, düzenleri de yok edilmelidir.
Böylesine bir gayesi olan bu teşkilat ülkemiz için de büyük tehlike görülmekledir. Çünkü devlet büyüklerine, manevi değerlere, milliyetçilik duygularına, dine ve milli kuruluşlara, bayrağa düşman olan bu teşkilat yurt içinde ve yurt dışında vatandaşlarımız üzerinde yoğun çalışma sürdürmektedir. Bunlara karşı her türlü tedbir alınmalıdır.
Uluslararası Siyonizm teşkilatı paralelinde görülen bu teşkilatın arkasında büyük ihtimalle Yahudiler ve İsrail olabilir.
İki taraflı Maşallah
“Bugün, size dininizi bütünledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım. Din olarak sizin için İslamiyet’ i beğendim.”
(Kur’an Maide, 5)
* Kocaeli Müftüsü
1. Tümer Günay - Yeni Dokümanlar lığında Yehova Şahitleri, 1987, 1st. s. İS
2. Tümer Günay, a.g.e, s. 42
3. Tümer Günay, a.g.e. s. 25
4. Tanyu Hikmet. Yehova Şahitleri, 1984-Ankara, s. 34-35
5. Tanyu Hikmet, Tarihte Yahudiler ve Türkler, 1979-İst., s. 2*6
6. Tanyu Hikmet, a.g.e., s. 96
7. Tanyu Hikmet, Yehova Şahitleri, s. 82
8. Tanyu Hikmet, a.g.e. s. 81-82-83
9. Tanyu Hikmet, a.g.e, s. 49
10. Tanyu Hikmet, a.g.e, s, 25-26-27
11. Tanyu Hikmet, a.g.e. s. 26-27