Makale

Al Malın İyisini Çekme Kaygısını

Bu Söz Bize Ne Söyler
Hatice Uçar

Al Malın İyisini Çekme Kaygısını

Betül’ün dört senedir kullandığı kalemlik iyice yıpranmış, kullanılamayacak duruma gelmişti. Artık yeni bir kalemliğe ihtiyacı vardı. Babası Cemil Bey, Betül’e bunun için bir miktar para verdi. Betül ertesi gün okula gitmeden önce kırtasiyeye uğradı. Kırtasiyede çeşit çeşit kalemlik vardı. Beğendiği kalemliklerin fiyatını sordu. Aralarında fiyat farkı vardı. Betül merak etti:
— Halil Amca, bu mavi kalemlik neden daha pahalı?
— O kalemliğin kumaşı çok kalitelidir ve dikişi sağlamdır.
Fiyatı da hâliyle diğerlerine göre biraz yüksektir. Onu uzun süre kullanırsın. Diğerlerinin fiyatı daha uygun, fakat onları uzun süre kullanamayabilirsin.
Betül, kalemlikleri sevmişti. Hepsi de gayet güzel görünüyordu. Kârlı bir alışveriş olacağını düşünerek en ucuz olan kalemliği seçti. Kalan parasını ise dilediğince harcadı.
Aradan on gün geçmişti ki, aldığı kalemliğin fermuarı bozuluverdi. Hay Allah... Bu kadar çabuk bozulacağını tahmin etmemişti. Babasından tekrar kalemlik parası isteyemezdi. Zaten babası kaliteli bir kalemlik alması için yeterli parayı vermişti kendisine. Harçlıklarını biriktirip yeni bir kalemlik alana kadar fermuarı bozuk kalemliğini kullanmaya devam etti. Kalemleri her gün çantasının içine dökülüyordu. Her gün onları toplamak için uğraşıyordu. Parası tamam olduğu gün hemen gidip kendisine kaliteli bir kalemlik aldı.

Kullanılmayan Kelimeler Oyun Kuralları
Oyun iki grup olarak oynanır. Her takımda en az iki kişi bulunmalıdır.
Her bir kelime anlatılırken kullanılmaması gereken dört sözcük de aynı kâğıda yazılır. Böylece sekiz kâğıt oluşturulur.
Kâğıtlar ters ve karışık olarak ortaya koyulur.
Oyuna başlayacak olan takımdan bir kişi, ortadan bir kâğıt alır.
Kâğıdın en üstündeki kelimeyi, alttaki yasaklı kelimeleri kullanmadan takım arkadaşlarına anlatmaya çalışır. Karşı takımdan bir kişi anlatıcının yanında durur ve yasaklı kelimeleri kullanıp kullanmadığını kontrol eder.
Her bir kelime için süre 60 saniyedir. Karşı takımdan bir kişi süreyi tutar.
Kelimeyi bilen takıma 1, bilemeyen takıma 0 puan yazılır.
Anlatıcı 60 saniyelik süreyi doldurunca sıra diğer takıma geçer.
En çok puan toplayan takım oyunu kazanır.

Kelimeler
Kalemlik
Kalem
Silgi
İç
Kalemtıraş
Kalite
Sağlam
Ürün
İyi
Malzeme
Fiyat
Değer
Para
Karşılık
Ücret
Kırtasiye
Okul
Çeşit
Renk
Defter
Kumaş
Elbise
İp
Desen
Ütü
Dikiş
Terzi
İp
İğne
Makas
Fermuar
Kapatmak
Hırka
Çanta
Mont
Ucuz
Pahalı
Az
Para
İndirim
Alışveriş
İhtiyaç
Market
Pazar
Poşet
Harçlık
Birikim
Bayram
Okul
Çocuk